De decors en kostuums van Wim Schermer vertellen verhalen die betekenislagen toevoegen aan een stuk. Dramaturgisch onderzoek legt daar de basis voor. Je hoeft niet al deze lagen bewust te lezen, om het rijke gevoel te krijgen dat je je oneindig kunt blijven verdiepen in wat je ziet.
Bijzonder is Schermers open werkhouding. Door alle betrokkenen vanaf het prilste begin deelgenoot te maken van zijn ideeontwikkeling, ontstaat een interactie die leidt tot een optimaal geïntegreerd geheel. Decor en kostuums ziet Schermer als volwaardige tegenspelers, voortdurend in dialoog met wie op het toneel staat. In directe samenwerking met uitvoerenden onderzoekt hij hoe zijn vormgeving hun rol het best uit de verf kan laten komen.
dans Het uitgangspunt voor de choreografie is een Taoïstische reis door de vier seizoenen. In het
opera Deze opera is een typische burletta, met een aaneenschakeling van misverstanden en verkleedpartijen, maar uiteindelijk
bewegingstheater where have all the good men gone and where are all the gods where’s the
bewegingstheater Dit podium is van mij!Hier heerst DionysusHier gaat het leven over de schreef Hier vind
choreoroam Choreoroam is een internationaal uitwisselingsproject voor opkomend choreografisch talent. 9 Choreografen uit Nederland, Engeland, Italië,
toneel In dit stuk passeren alle thema’s en opvattingen van Karst Woudstra de revue. De uitzichtloosheid
dans performance Choreografie in de open lucht, voor de opening van het nieuwe kantoor van Spido,
object theater Wanneer er theevisite komt ontstaat er strijd tussen het servies van zondag en de
multiemedia toneel Een jonge gast is van school gepikt om een nieuw fantastisch computerspel te maken:
muziektheater In deze gestileerde muzikale vertelling zijn de Oresteia en Macbeth met elkaar gekruist. De intrafamiliale