design

Verleiding is het centrale thema in de ontwerpen van Wim Schermer, of het nu gaat om een tijdelijk interieur of een productontwerp.

Schermer maakt van een tentoonstelling een interactief avontuur, een ontdekkingstocht. Hij creëert rijke en vaak onbewuste ervaringen, omdat hij meerdere zintuigen tegelijk weet aan te spreken. Op een beurs zet hij voor bedrijven een passend podium neer. Door zijn gevoel voor esthetiek kan hij een bedrijf op een beurs laten schitteren als die ene zilverberk in een bos vol naaldbomen.

De aantrekkingskracht van Schermers productontwerpen schuilt in de ultieme integratie van functionaliteit en schoonheid. Door zijn inventiviteit weet hij ook tot commerciële resultaten te komen op plekken waar nauwelijks productiemiddelen zijn, zoals in ontwikkelingslanden.

Schermer begeleidt ook graag anderen in innovatiegerichte ontwerpprocessen. In brainstormsessies kan hij bedrijven helpen al associërend gebaande paden te verlaten om vervolgens de essentie achter de wilde ideeën te vertalen naar praktische oplossingen. Zijn praktijkervaring maakt hem waardevol als studentbegeleider, zoals momenteel aan de TU Delft.